Handelsbetingelser
GENERELLE SALGS, BETALING OG LEVERINGSBETINGELSER
HUSK INDEN BESTILLING AT GENNEMLÆSE VORES BETINGELSER.
ALLE PRISER PÅ DENNE SITE - ER I DKK INCL MOMS. Priserne er dagspriser.
Her kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Når du handler med os indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din faktura, skal du sende en mail til vores mail adresse og oplyse dit ordrenummer.
Afhentning
Hvis du ønsker at afhente dine bestilte varer hos os, kan det gøres på Hvidkærvej 13, 5250 Odense SVMandag - Tirsdag: Efter aftale
Onsdag - Fredag: 9.00 - 17.00
Lørdag: Efter aftale
Søn- og helligdage: Efter aftale
1 Lørdag i hver mdr.: 9.00 - 14.00
Fragt og levering
Ordrer afsendes med GLS og/eller Fragtmand. Alle pakker sendes med track & trace, så pakken kan spores og er forsikret. Fragtomkostninger afhænger af ordrens størrelse.Er den ønskede vare på lager, er leveringstiden 1-3 hverdage.
Er varen ikke på lager, sender vi den så snart, den er på lager igen. Typisk er leveringstiden 5-8 hverdage.
På enkelte vare kan der være længere leveringstid.
Ved betaling med bankoverførsel må der påregnes 1-2 dage ekstra grundet manuel behandlingstid af betaling
- ordren bliver først behandlet når betalingen er modtaget.
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl og lagerstyringsfejl.
Modtagelse af varer
Vi anbefaler, at du undersøger forsendelsen for evt. fragtskader og mangler inden du underskriver fragtsedlen, da det ellers kan være svært at bevise, at der er tale om en fragtskade.Vi opfordrer til, at fejl og mangler som følge af transporten indberettes via mail til info@procarshop.dk inden for 24 timer.
Hvis din vare har fragt- eller kosmetiske skader, anbefaler vi ikke at tage varen i brug, før du har kontaktet os.
Pasningsgaranti og montering
Når du bestiller via vores fælg-søger, garanterer vi for, at de valgte dæk og fælge også passer til din bilmodel.
Det sker ud fra bilens typegodkendelse og de forskrifter producenten har opstillet.
Er der foretaget konstruktionsændringer på bilen, såsom uoriginale undervogne / sænkningssæt eller bremsekaliber, kan vi ikke garantere at den valgte fælg og dæk passer længere.
I nogle tilfælde vil de dog stadig passe, trods disse ændringer. Kontakt os via tlf. eller mail, hvis du er i tvivl om pasningsgarantien på din bil.
Ved montering anbefaler vi, at alle nav rengøres og smøres med varmebestandigt fedt. Kontroller at de medsendte bolte/møtrikker passer på bilen og i fælgene. Kontroller boltlængde og frigang ved karrosseri og bremser.
Anvend ikke el- eller luftdrevet værktøj til montering af fælgene. Fælgene skal spændes kryds-vis efter bilfabrikantens normer og med en momentnøgle.
Undgå helst kraftige accelerationer og nedbremsninger, da det indenfor de første 200 km (indtil dækfedtet er ”brændt væk”), kan få hjulene ud af balance.
Husk af få efterspændt fælgene efter 300-500 km.
Vedligeholdelse af alufælge
Vi anbefaler at anvende en syrefri fælgrens og almindelig autoshampoo, samt en blød svamp eller børste.Forkert anvendelse af fælgrens kan medføre skader på fælgens overflade. Følg derfor altid brugsanvisninger nøje og vask grundigt efter med rent vand.
Vaskehallens fælgbørster kan i nogle tilfælde beskadige dine alufælge, derfor anbefales det ikke at benytte disse (kan fravælges i de fleste tilfælde).
Ved reklamationer/garantisager ser vi nøje på om det skyldes manglende rengøring / vedligeholdelse i forhold til egentlige produktionsfejl.
Kontakt os via tlf. eller mail, hvis du er i tvivl om vedligeholdelse af dine fælge.
TPMS Ventiler
Det er dit eget ansvar at kontrollere om din bil er med eller uden TPMS ventiler. Kontakt din bilforhandler, hvis du er i tvivl.Hvis du køber komplette hjul med montering og afbalancering via vores fælg-søger, skal du vælge, om de skal monteres med TPMS ventiler.
Biler udstyret med TPMS ventiler skal, iht. Lovgivningen, som trådte i kraft 1. november 2014, altid køre med disse ventiler. Hvis du fravælger disse, kan Pro Car Shop ikke gøres ansvarlige for dit valg herom.
Fortrydelsesret og returnering
Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Der er ingen fortrydelsesret på varer der er specielt/individuelt fremstillet/bestilt til/tilpasset forbrugeren * .Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal inden for 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail, eller tlf.
Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den blev modtaget. Du står selv for omkostninger, der er forbundet med returnering af varen til Pro Car Shop.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen indtil varen er leveret hos Pro Car Shop.
Ved returnering hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Du kan altså miste dit tilgodehavende, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, eksempelvis på baggrund af, at:
- Varen er taget i brug / prøvet monteret
- Fælge/hjul er (forsøgt) monteret på bilen
- Fælge/hjul er kørt på
- Dæk er (forsøgt) monteret på egne fælge
- Fælge er (forsøgt) monteret med egne dæk
- Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- Varen er håndtereret på anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå varernes art og egenskaber
- Der er ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.v.
Såfremt et varekøb fortrydes efter, at varen er afsendt fra vores lager, træder betingelserne for retur-/fortrydelsesret i kraft.
Ved returnering:
- Varen skal være i original og ubeskadiget emballage.
- Varen skal være ubrugt og fremstå som ny.
- Forbrugsvarer som pærer, væsker og lign. kan ikke returneres hvis produktet har været åbnet.
- Der skal vedlægges returformular, samt kopi af din ordrebekræftelse/faktura.
- Varen skal være pakket forsvarligt ind.
Returvarer skal altid sendes til:
Pro Car Shop
Hvidkærvej 13
5250 Odense SV
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden franko.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb retur som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fakturabeløbet.
Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger vedrørende købet. Pengene vil blive overført retur til det betalingskort der er benyttet ved bestilling, såfremt du har benyttet bankoverførsel bedes du vedlægge dine konti oplysninger. Returbeløbet vil normalt være overført retur indenfor 7 dage efter modtagelse af varerne.
*En stor del af vores produkter fremstilles/bestilles og/eller tilpasses til din individuelle ordre/bil, derfor er en del af vores varer undtaget af fortrydelsesretten. Dette accepteres også særskilt når du lægger din ordre på et specialfremstillet produkt.
Reklamation
- ReklamationsformularNår du handler hos Pro Car Shop ydes der, jf. dansk lovgivning om forbruger køb, 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i pris - det afhænger af den konkrete situation. Slidtage på pærer og lign. betragtes normalvis ikke som gyldig reklamations årsag. Dersom de er udskiftelig og anses for at være slidtage dele.
Eventuelle fejl eller mangler ved leveringer fra Pro Car Shop skal meddeles i rimelig tid efter, at fejlen er opdaget. Det er din pligt, at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Pro Car Shop, via. mail eller tlf.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der kan ikke reklameres over almindeligt slid: Fælge med lak, krom og polerede flader, der har været kørt med i vinter halvåret og blandt andet har været udsat for salt, samt været udsat for påkørsel på grene, strejfninger - ridser der hurtigere udvikler sig til deciderede skader hurtigere end normal fælglakeringer.
Der er heller ingen reklamationsret såfremt de er misligholdt, har været påkørt, har stenslag, ridser eller lignende. Ingen reklamation hvis skader stammer fra monterings værktøj.
Der ydes ingen reklamationsret på dæk eller fælge der er sammenbygget til "tyskerstil". Ej heller på unormal dæk slid ifm. montering af spacere samt / eller sænket undervogn.
På alle udgåede fælge, ydes ingen suppleringsgaranti.
Hvis du ikke er tilfreds med en tjenesteydelse (montering) kan du kontakte os.
Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret på montering, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk at medsende kopi af ordre / faktura ved reklamation.
NB: Hvis ikke vi har monteret og solgt dæk ifm de fælge der reklameres over, skal dæk naturligvis afmonteres inden stillingtagen til fælg reklamation, det samme gælder ved dæk reklamation.
For at oprette en reklamation skal du blot udfylde vores Reklamationsformular
Reklamation (udland)
Ved salg til udlandet, inkl. Grønland og Færøerne, står du selv for alle udgifter vedrørende forsendelse og retur til Pro Car Shop. Dette er gældende uanset forhold.
Klageoplysninger
Hvis du mod forventning har en klage over en vare købt hos os, er du velkommen til at kontakte os for at finde en løsning. Alternativt kan klagen indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.Hvis du er beboende i et andet EU-land, kan EU-Kommissionens online klageportal benyttes. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.
Persondatapolitik
For at du kan handle hos Pro Car Shop har vi brug for dine adresse og kontakt oplysninger. Vi gemmer udelukkende dine kontaktoplysninger i forbindelse med køb og kontakt herom.Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre dit besøg så nemt for dig som muligt. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. På Procarshop.dk er det Tiger Media, der indsætter cookies.
Når der indsamles personoplysninger fra vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit samtykke (det sker når du godkender vores handelsbetingelser). På den måde sikrer vi, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til Pro Car Shop sælges eller videregives på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Pro Car Shop har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse forbindelse hermed rettes til Procarshop.dk via mail til info@procarshop.dk
Vi bruger en webstatistik på Procarshop.dk. Det betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har og hvor de kommer fra mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimerer Procarshop.dk.
Cookies
På hjemmesiden anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Pris og betaling
Mastercard (1,5%) / VisaDankort (0 DKK) / eDankort (1,5 %)
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter, du kan betale med alle gængse betalingskort eller bankoverførsel. Bemærk ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved betaling med betalingskort vil beløbet blive hævet fra dit kort når varerne afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vi tager forbehold for fejl og udsolgte varer. Priserne kan ændres uden varsel og er dagspriser.
Kontakt
Hvis du ønsker at kontakte Pro Car Shop, kan du kontakte os på
Pro Car Shop
Hvidkærvej 13
5250 Odense SV
CVR.: 41236698
Mandag - Tirsdag: Efter aftale
Onsdag - Fredag: 9.00 - 17.00
Lørdag: Efter aftale
Søn- og helligdage: Efter aftale
1 Lørdag i hver mdr.: 9.00 - 14.00
Tlf. nr.: +45 66181979
Mail: Info@procarshop.dk
Facebook.dk/PROCARSHOP.DK